Over Vialegis

Vialegis is sinds 2003 de referentie, pionier en marktleider inzake Legal Interim Management en Werving & Selectie van juristen en fiscalisten. Onze unieke werkwijze, gebaseerd op het principe “voor én door juristen”, gecombineerd met een groeiende vraag naar juristen in een economische context die steeds meer juridisch wordt, maakt dat we jaar naar jaar blijven groeien.

In 2017 zijn we deel geworden van House of HR, een internationale groep van gespecialiseerde HR-bedrijven. Dit zorgt voor professionalisering, waardoor we onze kandidaten en klanten een nog betere dienstverlening kunnen aanbieden. Ook onze Europese expansie wordt hierdoor versneld.

Philippe Jadoul
CEO
Philippe Jadoul
CEO

Philippe behaalde zijn rechtendiploma aan de Universiteit Antwerpen en deed daarna ook een Executive MBA (Purdue University en TiasNimbas Business School) en een Master Corporate Finance (Vlerick Management School). Hij begon zijn carrière aan de balie van Antwerpen, werkte als medewerker bij Clifford Chance in Brussel en Londen en was gedurende meer dan 10 jaar vennoot bij advocatenkantoor Altius. In 2003 stond hij mee aan de wieg van Vialegis als stille vennoot en sinds 2010 leidt hij zowel de Belgische als de buitenlandse activiteiten van Vialegis.

E: philippe.jadoul@vialegis.be
M: +32 475 42 71 77
LinkedIn

Marie Brepoels
Hoofd Werving & Selectie
Marie Brepoels
Hoofd Werving & Selectie

Na haar rechtenstudies aan de KU Leuven met een jaar Erasmus in Lille, begon Marie haar professionele carrière aan de balie van Brussel. Ze werkte zes jaar als medewerkster bij het advocatenkantoor Theuwissen, Ketsman, Appelmans & Co, waar ze zich toelegde op commercieel recht. In 2007 volgde Marie een Master in HR aan de UAMS. Binnen Vialegis is ze sinds oktober 2006 actief en is ze verantwoordelijk voor de divisie Werving & Selectie.

E: marie.brepoels@vialegis.be
M: +32 498 72 28 58
LinkedIn

Valérie Hofman
Hoofd Legal Interim Management
Valérie Hofman
Hoofd Legal Interim Management

Valérie rondde met succes haar rechtenstudies af aan de universiteit van Gent en besloot zich nog verder te specialiseren via een opleiding tot bedrijfsjurist. Na een stage bij de Europese Commissie startte ze haar carrière aan de Brusselse balie, waar ze zich vooral toelegde op handelsrecht, vennootschapsrecht en privaat bankrecht. Ze startte bij Vialegis in juni 2007 en is verantwoordelijk voor de divisie Legal Interim Management.

E: valerie.hofman@vialegis.be
M: +32 486 22 32 91
LinkedIn

Anne Masson
International Operations Officer
Anne Masson
International Operations Officer

Anne studeerde Rechten aan de Facultés Universitaires de Namur en aan de KU Leuven en spendeerde haar laatste jaar aan de University College of London in het kader van het Erasmus-programma. Na haar studies startte ze haar loopbaan bij Marsh, waar ze over een periode van meer dan 20 jaar verschillende functies bekleedde. In 2017 vervoegde Anne het Vialegis-team. Samen met Philippe Jadoul staat ze in voor de internationale expansie van Vialegis en de operationele samenwerking tussen de verschillende Vialegis-vestigingen.

E: anne.masson@vialegis.eu
M: + 32 475 31 18 77
LinkedIn

Laetitia Christiaens
Consultant Werving & Selectie
Laetitia Christiaens
Consultant Werving & Selectie

Laetitia studeerde Rechten aan de KU Leuven en aan de Luiss-universiteit in Rome en behaalde tevens een bijkomende licentie in het notariaat. Als advocaat aan de Brusselse balie bij advocatenkantoor Theuwissen, Ketsman, Appelmans & Co legde ze zich voornamelijk toe op verbintenissenrecht met een focus op commerciële contracten en huurgeschillen. Sinds 2010 legt Laetitia zich als consultant bij Vialegis toe op de werving en selectie van juridische en fiscale profielen.

E: laetitia.christiaens@vialegis.be
M: +32 478 33 97 18
LinkedIn

Kathy Mommen
Consultant Legal Interim Management
Kathy Mommen
Consultant Legal Interim Management

Kathy studeerde Rechten aan de Universiteit Antwerpen en leerde Vialegis voor het eerst kennen in 2009, toen ze er aan de slag ging als zomerstagiaire. Na haar studies begon ze haar carrière als advocate aan de Antwerpse Balie bij advocatenkantoor Corbus. In 2014 startte ze als Legal Interim Manager bij Benchmark Holdings (het vroegere Inve Aquaculture), waar ze al snel gevraagd werd om de functie van Solo Legal Counsel op permanente basis in te vullen. In februari 2018 ging ze van start bij Vialegis, waar ze de divisie Legal Interim Management heeft versterkt.

E: kathy.mommen@vialegis.be
M: +32 486 49 58 47​​​​​​​
LinkedIn

Jo Pairoux
CFO
Jo Pairoux
CFO

Jo studeerde in 1994 af als Professionele Bachelor Bedrijfsmanagement en is sinds 2001 erkend Accountant-Belastingconsulent bij het Instituut van de Accountants en Belastingconsultenten. Met meer dan 20 jaar ervaring in boekhouding en accounting, beschikt hij over een brede waaier aan kennis en knowhow in het boekhouden en accountancy. Na twee jaar als extern adviseur, besloot Jo in 2017 het Vialegis-team te vervoegen als CFO en in te staan voor de boekhouding en de rapportering.

E: jo.pairoux@vialegis.be
T: +32 2 290 23 50
LinkedIn

Karolien Eeckhoudt
Consultant Werving & Selectie
Karolien Eeckhoudt
Consultant Werving & Selectie

Karolien studeerde in 2007 af aan de KU Leuven als Licentiaat in de Rechten, na ook een semester in Bordeaux gestudeerd te hebben. Nadien behaalde ze nog een aanvullende Master in het Sociaal Recht aan de ULB. Daarna ging ze aan de slag als advocaat aan de Balie in Leuven, waar ze deel uitmaakte van de afdeling arbeidsrecht bij advocatenkantoor Curia. In 2016 gaf Karolien haar carrière een nieuwe wending en vanuit haar interesse in human resources startte ze als consultant bij Vialegis in de divisie Werving & Selectie.

E: karolien.eeckhoudt@vialegis.be
M: +32 485 38 73 51
LinkedIn

Inge Mommaerts
Consultant Paralegal
Inge Mommaerts
Consultant Paralegal

Inge’s loopbaan begon als flight attendant bij Sabena, waarna ze als notariële medewerker een hele nieuwe wereld ontdekte bij Berquin Notarissen in Brussel. Ze volgde tegelijkertijd ook meerdere cursussen bij de Koninklijke Federatie van het Belgisch Notariaat, om de nodige juridische basiskennis te vergaren. Nadien ging ze aan de slag als corporate paralegal en behaalde ze als werkstudent haar Bachelor Rechtspraktijk met grote onderscheiding aan de KHL. Na een periode als freelance paralegal gewerkt te hebben, vervoegde Inge in 2017 het team van Vialegis als consultant, verantwoordelijk voor het zoeken van paralegals en dit zowel voor vaste als voor tijdelijke functies.

E: inge.mommaerts@vialegis.be
M: +32 485 60 65 10
LinkedIn

Caroline Bogaert
Marketing Manager
Caroline Bogaert
Marketing Manager

Met een Master in de Taal- en Letterkunde van de Universiteit Gent en vier maanden Erasmus in Londen op zak, ging Caroline in 2012 nog voor een Master-na-Master vertaalkunde en een lerarendiploma aan de VUB. Haar carrière begon ze bij Loyens & Loeff als medewerkster op het departement Marketing & Communicatie. Sinds 2014 maakt Caroline deel uit van het Vialegis-team en staat ze voornamelijk in voor alles wat marketing en communicatie betreft.

E: caroline.bogaert@vialegis.be
T: +32 2 290 23 50
LinkedIn

Sara Berquin
Consultant Werving & Selectie & notariaat
Sara Berquin
Consultant Werving & Selectie & notariaat

Sara studeerde Rechten aan de Facultés Universitaires Notre Dame de la Paix in Namen en aan de KU Leuven, waar ze ook een licentie in het notariaat behaalde. Ze heeft meer dan tweeëntwintig jaar ervaring als notarieel juriste bij notaris James Dupont (nu Actalys) en de geassocieerde notarissen Berquin in Brussel waar ze talloze vennootschappen begeleidde bij courante en meer complexe akten en transacties. Na een bijkomende opleiding als Human Resources Manager, sloot Sara zich in 2016 aan bij Vialegis, waar ze zich in hoofdzaak focust op het selecteren en rekruteren van notarissen, notariële medewerkers en specialisten vennootschapsrecht.

E: sara.berquin@vialegis.be
M: +32 495 25 82 08
LinkedIn

Caroline Indekeu
Consultant Legal Interim Management & Notariaat
Caroline Indekeu
Consultant Legal Interim Management & Notariaat

Caroline studeerde Rechten aan de Facultés Universitaires Saint-Louis in Brussel en aan de Université Catholique de Louvain, met een deelname van zes maanden aan het Erasmus-programma in Valencia. Ze rondde haar studies af met een Master in het Notariaat. In 2016 koos ze, na meer dan acht jaar in het notariaat en vanuit haar interesse voor human relations en competentie-management, voor een carrière als consultant bij Vialegis. Zij houdt zich hoofdzakelijk bezig met Legal Interim Management – en dit ook voor Notariaten.

E: caroline.indekeu@vialegis.be
M: +32 479 72 11 02
LinkedIn

Laurence van der Veeken
Management Assistant
Laurence van der Veeken
Management Assistant

Laurence studeerde aan de Hotelschool in Hoogstraten en volgde een opleiding Hotelmanagement bij C.O.O.V.I in Anderlecht. In 1993 startte ze haar loopbaan bij het Holiday Inn hotel in Zaventem, waar ze dertien jaar lang verschillende functies combineerde. Nadien werkte ze twee jaar als administratief bediende op de Dienst Onderwijs van de Gemeente Vilvoorde, voor ze in april 2008 de overstap maakte naar Vialegis. Bij Vialegis werkt ze als management assistant en ondersteunt ze voornamelijk de consultants van de divisie Werving & Selectie.

E: laurence.van.der.veeken@vialegis.be
T: +32 2 290 23 50
LinkedIn

Els Gossé
Consultant Werving & Selectie
Els Gossé
Consultant Werving & Selectie

Els studeerde in 2008 af aan de Universiteit Gent als licentiaat in de rechten, en behaalde het jaar nadien een Master in het Fiscaal Recht aan diezelfde universiteit, gevolgd door een certificaat vermogensplanning aan de Brugge Business School. Na haar studies ging ze aan de slag als jurist bij de Commissie voor Boekhoudkundige Normen, waar ze specialiseerde in Belgisch boekhoud- en jaarrekeningenrecht en in IFRS standaarden. In lijn met haar interesse in human resources besliste ze haar carrière een nieuwe wending te geven en ze vervoegde Vialegis in 2018, waar ze zich hoofdzakelijk focust op de werving en selectie van fiscale en juridische profielen.

E: els.gosse@vialegis.be
M: +32 472 49 60 35
LinkedIn

Karine Elst
Management Assistant
Karine Elst
Management Assistant

Na haar studies Secretariaat-Moderne Talen aan het voormalige Sint-Lodewijksinstituut, startte Karine haar loopbaan als directiesecretaresse bij Agfa Gevaert. Daarna ging ze aan de slag als office manager bij CMS DeBacker Advocaten in Antwerpen. In 2010 maakte Karine de overstap naar de rekruteringssector. Ze werkte een tijdje als assistente bij Vialegis en nadien bij Lexius Staffing en Odgers Berndston. In 2014 vervoegde ze opnieuw het Vialegis-team als management assistant voor de divisie Legal Interim Management.

E: karine.elst@vialegis.be
T: +32 2 290 23 50
LinkedIn

Ester Palmaers
(1979-2016)
Ester Palmaers
(1979-2016)

Op 31 maart 2016 is onze lieve collega Ester Palmaers onverwachts van ons heengegaan. Ester werkte meer dan 12 jaar voor Vialegis en was een steunpilaar voor haar collega’s, een inspiratiebron voor wie haar kende. Haar oprechtheid en vrolijkheid, haar professionalisme en integriteit vormden een bron van energie – we zullen haar nooit vergeten. Haar overlijden heeft ons diep getroffen, maar we zijn meer dan dankbaar voor de tijd die we met Ester mochten doorbrengen. We wensen haar dierbaren veel sterkte toe en hopen dat ze – net als wij – steun kunnen vinden in de vele mooie herinneringen aan haar.

We missen haar nog steeds elke dag.

Annick Hellemans
Consultant Werving & Selectie
Annick Hellemans
Consultant Werving & Selectie

Annick studeerde rechten aan de FU Saint-Louis (kandidaturen), de KU Leuven (licenties) en de Universiteit van Salamanca (Erasmus). Ze werkte 8 jaar als medewerkster bij de kantoren Altius en NautaDutilh. Eind 2005 verliet ze de balie en begon ze als bedrijfsjurist bij een farmaceutisch bedrijf, waar ze 6 jaar zou blijven. In 2012 besliste ze om als zelfstandige jurist aan de slag te gaan. Ze werkte voor verscheidene klanten, hoofdzakelijk in de farmaceutische sector. In april 2018 besliste ze om het team van Vialegis te vervoegen.

E :  annick.hellemans@vialegis.be
M: +32 476 42 11 31
LinkedIn

Vialegis is ook aanwezig in enkele andere Europese landen. Momenteel hebben we kantoren in Luxemburg en Spanje (Madrid en Barcelona).

Vialegis Luxemburg wordt geleid door Alexis Yaghi die wordt bijgestaan door twee consultants. Tevens wordt er nauw samengewerkt met het Belgische Vialegis-team. Iterlegis Espana telt vijf consultants, drie in Madrid en twee in Barcelona, onder leiding van Silvia Pérez-Navarro.

We timmeren volop verder aan onze Europese expansie, met de uitbouw van lokale kantoren en/of door samen te werken met betrouwbare partners. Overigens behandelen we regelmatig zoekopdrachten in andere landen waar we (nog) geen eigen kantoor hebben.

We houden u op de hoogte van onze nieuwe Europese avonturen!

Vialegis LUX Iterlegis ES